δεκάλογος

η Μνήμη

  • Η μνήμη είναι δείκτης μάθησης, όσο υπάρχει η ανάγκη της γνώσης, ενισχύεται η συγκράτηση των πληροφοριών. Καθώς μεγαλώνουμε και η ζωή «σκληραίνει», η απώλεια των αναμνήσεων είναι φανερή. Μπαίνουν στο περιθώριο, απαλείφονται σταδιακά, όσα δεν έχουν ιδιαίτερη σπουδαιότητα. Συγκρατείται επιλεκτικά η ουσία. Το ξεχνώ σημαίνει επιλέγω.
  • Η δυσκολία να θυμηθούμε τα πιο απλά πράγματα, όπως ποια μέρα έχουμε σήμερα, δείχνει μια άρνηση για τα τετριμμένα. Δε θέλουμε τίποτα να μας θυμίζει το ρολόι που γυρνά ασταμάτητα.
  • Ο αριθμομνήμων, είναι ένας άνθρωπος που συγκρατεί όλους τους αριθμούς, τηλέφωνα, κωδικούς, ημερομηνίες. Καμιά φορά ένα κομπιουτεράκι να είναι πιο ξεκούραστο. Γιατί η καλή μνήμη, σίγουρα, δε φαίνεται από τους αριθμούς.
  • Η μνήμη δε συνδέεται αποκλειστικά με την έντονη δραστηριότητα και με την τάση να είμαστε υπερβολικά ενεργητικοί, όμως, τα αδρανή άτομα έχουν ένα έλλειμμα εξάσκησης της μνήμης. Οι δραστήριοι άνθρωποι είναι εκείνοι που ενδιαφέρονται για διάφορα θέματα, ενώ εκείνοι που αδρανούν έχουν την τάση να αδιαφορούν και, κατά συνέπεια, να μην απομνημονεύουν.
  • Ένας τρόπος ενίσχυσης της μνήμης και των αναμνήσεων μας είναι η επανάληψη των ίδιων ιστοριών. Όλοι οι άνθρωποι κατά καιρούς επαναλαμβάνουν τον εαυτό τους και ξαναλένε τις ίδιες ιστορίες, ειδικά εάν αυτές υπήρξαν πολύ σημαντικές για τη ζωή τους. Τις θεωρούν τόσο κρίσιμες που αρνούνται να καταλάβουν ότι οι γύρω τους δεν αντέχουν για άλλη μια φορά να υποστούν ένα μαρτύριο.
  • Πολλοί θεωρούν τον καφέ ένα ενισχυτικό παράγοντα της διαύγειας και της μνήμης, η αλήθεια είναι ότι προσπαθούν να δικαιολογήσουν την εξάρτησή τους από την καφεΐνη.
  • Οποιοδήποτε άτομο με πολλές υποχρεώσεις, επαγγελματικές, οικογενειακές, κοινωνικές και να θέλει δεν μπορεί να τα θυμάται όλα από μνήμης. Χρειάζεται σημειωματάριο.
  • Κάποια απώλεια μνήμης είναι φυσικό επακόλουθο της ηλικίας. Ένας βασικός λόγος, όμως, για τον οποίο η μνήμη φθίνει είναι η φυσική επιλογή και η βιολογική προσαρμογή. Ένας άνθρωπος 70 χρονών δεν χρειάζεται το μνημονικό ενός 25χρονου. Από τη στιγμή, που αυτό το εργαλείο δε συνδέεται άμεσα με την επιβίωση του, είναι φυσικό να ατροφεί, χωρίς αυτό να συνεπάγεται μείωση της νοημοσύνης και της διαύγειας του ατόμου.
  • Από τις πιο σημαντικές ενέργειες που ενισχύουν την μνήμη είναι ο καλός ύπνος, η συγκέντρωση σε προτεραιότητες, η καλή οργάνωση, η άθληση.
  • Το στρες επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργία της μνήμης, ενώ οι επιλογές που ενοχλούν κατά βάθος την προσωπικότητά μας, μας κάνουν να αμφισβητούμε τη ζωή και να χάνουμε το ενδιαφέρον για αυτήν.

 

μνήμη thecocktailparty.gr
2017-06-14T13:51:28+00:00 Ιούνιος 14th, 2017|Categories: ο Δεκάλογος|Tags: |Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Μνήμη
X